qr-codes

wat, waarom, hoe en waar

QR-codes zijn de ideale brug van de fysieke wereld naar de digitale wereld. Dynamisch, aanpasbaar, duurzaam, kostenbesparend, meetbaar, om maar een paar voorbeelden te noemen. Graag leggen we méér uit over de inzet van de QR-code.

Statisch of Dynamisch

Eenvoudig of full-option, dat is het verschil. Statisch is een vaste link terwijl dynamisch alle mogelijkheden heeft. Ook achteraf.

Toepassingen

QR codes zijn zo veelzijdig in te zetten, dat er werkelijk voor iedere onderneming, overheid en persoon nuttige toepassingen zijn.

LinQR® Landingspagina

Custom made webapp zonder download voor snel en makkelijk delen, zoeken en vinden.

Eigen URL

Een eigen url of domeinnaam in de code geeft zekerheid en vertrouwen.

Statistieken

Statistieken geven inzicht in waar, wanneer en hoe vaak de code gescand is.

Design

Een design QR-code ondersteunt de bekendheid en herkenning van jouw naam. QR-codes kunnen véél doen.

AI

Artificial intelligence brengt veel voordelen, maar kan en mag niet alles.

Animatie

Bewegende beelden trekken nóg meer de aandacht.

qr-codes zijn full-option

statisch of dynamisch

Er zijn twee soorten QR codes. Statisch en dynamisch.

Een statische code krijgt bij het genereren alle informatie opgeslagen in de code. Deze staat dus vast en is niet meer te wijzigen. Een statische code blijft altijd werken, zolang het doel intact blijft.

Een dynamische code is achteraf aan te passen. De QR code gaat altijd via een platform waar bepaald wordt wat de code moet doen. Dat kan een eenvoudige link zijn, maar ook een complete landingspagina met alle contactgegevens en meerdere links naar webpagina’s of socials. Ideaal voor op drukwerk, banners, brochures en dergelijke. De inhoud is eenvoudig te updaten naar nieuwe info. Een dynamisch code heeft minder blokjes en geeft zo meer mogelijkheden voor het personaliseren en design. Ook de scanners en camera’s van de smart phones en tablets scannen een dynamische, dus kleinere, code makkelijker.

Daarnaast is een dynamische code ook meetbaar. Dat kan veel commerciële informatie geven. We kunnen zien hoe vaak, waar en wanneer de QR code gescand is. Dat gaat in de vorm van een abonnement en is optioneel.

full-option

dynamisch

Voordelen:
– achteraf aanpasbaar, dus ná het printen/drukken
– statistieken over waar, wanneer en hoe vaak er gescand is
– beheer in account
– méér dan 30 soorten QR-codes
– uitgebreide design-mogelijkheden
– multi-link en bulk mogelijk

Nadelen:
– abonnementskosten voor platform, account, hosting en onderhoud

Ideaal voor:
– marketingtool
– statistieken, analyse en tracking
– service, branding

eenvoudig en gratis

statisch

Voordelen:
– gratis
– eenvoudig en snel te maken

Nadelen:
– niet aanpasbaar
– als ‘bestemming’ wijzigt, werkt code niet meer
– geen statistieken en data

Ideaal voor:
– kortdurende of éénmalige toepassingen

toepassingen

breed inzetbaar

QR codes zijn zo veelzijdig in te zetten, dat er werkelijk voor iedere onderneming, overheid en persoon nuttige toepassingen zijn. Denk aan een link naar een webpagina, een telefoonnummer, een e-mailadres, een digitale visitekaart, een online agenda/planner, uw verbruiksapparaten, webshop, storingsmeldingen, té veel om op te noemen.

Een QR code is tijd- en kostenbesparend. Een QR code op bijvoorbeeld een koffie-apparaat of printer kan linken naar een landingspagina met knoppen voor het bestellen van consumables, een storing melden, service aanvragen, handleidingen etc.

Het plannen in een online agenda scheelt veel tijd aan de telefoon. Het doorgeven van bijvoorbeeld meterstanden of andere data zal ook veel tijd opleveren. QR8 kan met je brainstormen over de inzet van een of meerdere QR codes.

We verzorgen codes per stuk, maar ook grote series. Grote aantallen kunnen we ook in design maken in uw eigen huisstijl, met logo en huiskleuren. Kijk in onze portfolio voor wat voorbeelden.

Voorbeelden van toepassingen:
– Link naar website
– Landingspagina in huisstijl
– Social media kanalen
– Digitale visitekaart
– SEPA, PayPal en Crypto-betalingen
– E-mail, SMS, Whatsapp en telefoon
– GEO-locatie en WiFi

Ideaal in te zetten voor:
– Branding
– Verhuur van apparaten en machines
– Apparaten met onderhoudscontract
– Melden van storingen
– Plannen van online agenda
– Bestellen van verbruiksartikelen
– Beurzen en congressen

eigen url

veilig en zeker

Er is veel gaande rond phishing en cybercrime. Het vertrouwen in een anonieme url/link is laag. Het gebruik van een eigen domeinnaam in de code verhoogt het vertrouwen en laat direct zien van wie de QR-code afkomstig is. Vrijwel altijd heeft jouw domeinnaam een SSL-certificaat wat de veiligheid verhoogt.

We bieden de mogelijkheid om jouw eigen URL in de QR codes te gebruiken. Dat staat wel zo professioneel. Bijvoorbeeld: qr.jouwbedrijf.nl/…… of jouwbedrijf.qr8.nl/…… Het voordeel is dat degene die scant direct jouw bedrijfsnaam ziet. Dat geeft vertrouwen.

platform eigen url 1
platform eigen url 2
platform eigen url 3
platform eigen url 4

statistieken

breed inzetbaar

Dynamische codes zijn meetbaar. Dat kan waardevolle en commercieel interessante informatie geven. Er kan worden gemeten hoe vaak, waar en wanneer de code gescand is. Dat wordt duidelijk weergegeven in een grafiek zodat je dit kunt gebruiken bij de analyse. Onderstaand vind je een voorbeeld van statistieken.

Statistieken zijn een optie en dat gaat op basis van een abonnement. Er kan ook besloten worden dit op een later moment in te schakelen, of de optie weer uit te zetten. Je kunt dit zelf beheren of door ons laten verzorgen.

meetrapport grafiek
Het aantal scans per maand worden hier weergegeven, per dag en per unieke bezoeker.
meetrapport taartpunt
Hier worden de landen, de steden, het merk device, het besturingssysteem en doorlinken weergegeven.

ai

artificial intelligence

Artificial Intellligence en QR codes? Er zijn prachtige creaties te maken met gebruik van AI. De prompt (de tekstuele opdracht) is heel belangrijk. Als alle gewenste parameters zijn ingevoerd, gaat de generator aan de gang. Dan is er geen invloed meer op de uitkomst. Als het resultaat er is, zijn de parameters en prompt natuurlijk wel weer aan te passen of te fine-tunen. Dan is het weer afwachten wat de processor er van gaat maken. Hierboven zijn een paar voorbeelden van wat mogelijk is. Prachtige beelden.

gepersonaliseerd

custom made

Het verschil met AI en een custom made design QR code is dat bij AI de generator iets creëert met de ingegeven opdracht en dat bij custom made alle details, logo’s, kleuren, teksten, formaat en ruimte buiten de code exact te bepalen zijn. Er zal nooit intellectueel eigendom gebruikt worden omdat dit beschermd is.

De extreme design code hier linksboven is gemaakt in 2019 zonder AI. Kijk voor wat voorbeelden eens in onze portfolio. Alles is handgemaakt naar de wensen van de klant. De identiteit van alle QR codes zijn direct herkenbaar.

Voor jouw onderneming is een custom made QR code vooralsnog de beste optie. Overleg, inspraak en het aanpassen en wijzigen zijn gericht uitvoerbaar. Custom made dus, geheel naar jouw wens. Bij vragen en/of opmerkingen over AI en custom made QR codes kun je altijd contact met ons opnemen.

animatie

bewegende beelden

Met een animatie van jouw design QR code val je pas echt op. Bewegende delen vangen nu eenmaal sneller de aandacht. Denk aan een presentatie op een beeldscherm of de achtergrond van een decor middels een beamer. Animaties zijn een nieuwe feature bij QR8. Van iedere design QR code kunnen we voor jou ook een mp4 of gif maken om te plaatsen op de website of presentatie.

Deze animatie laat je het ‘VOOR’ en ‘NA’ zien van ons Extreme design met een link naar de homepage van QRazy. QR8 kan ook van jouw design code een animatie maken.

Deze geanimeerde QR code van Heineken trekt meteen de aandacht. Als iets beweegt in een ooghoek, wordt je toch nieuwgierig naar wat het is. Vergroot ook de attentiewaarde met jouw design QR code.

Het eigenlijk korte filmpje die in een loop is gezet, zorgt voor het heen en weer gaan van de saaie zwart-witte QR code naar de design QR code.